Nalagam

Pogosto zastavljena vprašanja

Pogosto zastavljena vprašanja

Pogosto zastavljena vprašanja

Ali sploh potrebujem trenerja?

Ne vem. Ali ga? Najprej se moraš vprašati, kaj želiš doseči, kakšne so tvoje želje, cilji, težave, … Če se želiš samo malo razgibati in poklepetati, potem ga vsekakor ne potrebuješ. Velikokrat slišim stavek »Ah, ne potrebujem trenerja, itak je vse na internetu.« Res je, na internetu najdeš marsikaj – od zelo dobrih stvari do največjih bedarij. Kako torej ločiti, kaj je dobro zate in kaj ne? Katere vaje so primerne in katere ne? Katere diete bi se lotil? Kako naj treniraš, da boš dolgoročno brez bolečin ali odpravil že obstoječe? Kateri dodatki, če sploh kateri, so zate najbolj primerni? Kardio – da ali ne? LCHF, Paleo, delni post, low fat, high fat? Koliko in kako naj treniram, da bom bolj zdrav, se boljše počutil, imel več energije, izboljšal izgled, boljše spal? Če ne poznaš odgovora na katero izmed zgornjih vprašanj, je smiselno, da se posvetuješ s strokovnjakom.

Kolikokrat na teden moram trenirati, da bodo rezultati vidni?

Vse je odvisno od tvojih ciljev, vsekakor pa predlagam, da začneš trikrat tedensko. Če kasneje vidiš, da lahko zmoreš več, in si to tudi želiš, lahko dodaš še trening ali dva.

Kako dolgo traja trening?

Povprečno eno uro. Seveda tukaj ni všteto preoblačenje, tuširanje in klepetanje s prijatelji po končanem treningu 🙂

Kdaj lahko pričakujem prve rezultate?

Uf, na to vprašanje ti ne bo znal odgovoriti ne Vsemogočni tam zgoraj ne stric Google. Vsekakor pa lahko realno pričakuješ konkretne spremembe po 12 tednih.

Kaj pa »muskelfiber«?

Če si začetnik, je prvih nekaj treningov skoraj neizogiben. Ampak vzami to kot ceno, ki jo plačuješ za vse mesece in leta ležanja na kavču 🙂 Vsekakor pa boleče mišice niso cilj vadbe. Pojav »muskelfibra« ne pomeni, da si naredil dober trening. In obratno – če ga nimaš, ne pomeni, da je bil trening slab.

Ali se bom moral/a držati diete?

Smiselno je, da si oblikuješ način prehranjevanja, ki se ga boš lahko držal dolgoročno, vsak dan, ki bo prinašal rezultate in boš ob njem vsaj malo užival. »Užival?« Ja, vsaj malo užival. Nesmiselno je, da se štiri dni v tednu držiš stroge diete in trpiš, ostale dni pa si daš duška z vsemi možnimi pregrehami. Torej, način prehranjevanja ti mora biti vsaj malo všeč, saj ga boš lahko le tako dolgoročno vključil v svoj vsakdanjik. Ne trdim, da ni mogoče doseči hitrejših rezultatov s strogim prehranjevalnim režimom, in včasih se je le-tega smiselno poslužiti za krajše obdobje. Vsekakor pa stroga restriktivna dieta naj ne bo stalnica v tvojem življenju.

Če želim shujšati, lahko delam samo kardio, ali moram uporabljati tudi uteži?

Če te veseli preživeti po 45 minut ali več samo na eliptiku, tekaču ali kolesu, lahko izvajaš samo kardio, vendar z rezultati ne boš niti približno tako zadovoljen, kot če bi izvajal tudi trening z utežmi. V zadnjem času se je pojavilo ogromno raziskav in debat o tem, ali je kardio sam po sebi primeren ali ne. Odgovor je seveda pritrdilen, le na pravilen način se ga je treba lotiti.

Kako naj ob pravi poplavi trenerjev v današnjem času sploh vem, kateri je res dober?

Danes je na sceni ogromno trenerjev, prehranskih gurujev in drugih »strokovnjakov«. To, da je nekdo nekaj let treniral v fitnesu in svoje telo izklesal do potankosti, še ne pomeni, da lahko trenira tudi druge. Prav tako nič ne velja, da ima nekdo licenco. Danes lahko pridobi licenco za trenerja skoraj vsak. Samo par sto evrov mora imeti v žepu in že lahko ponosno maha s certifikatom, ki ga je opravil po nekajtedenskem ali mesečnem »izobraževanju«. Koliko znanja ima dejansko ta oseba, pa je drugo vprašanje. Bodite pazljivi, saj gre za vaše telo in zdravje.

Dobro, ampak še vedno ne vem, kdo je res ta pravi, kako naj ločim zrno od plev?

Vsekakor bi dal prednost tistim, ki so zaključili fakulteto za šport (smer športno treniranje oz. fitnes) ali kineziologijo, saj imajo ti znanje s področja športnega treniranja, anatomije, fiziologije, medicine športa, kineziologije, psihologije športa, itn. Poglobljenega znanja s teh področji se ne da dobiti z nekajmesečnim tečajem. Seveda pa samo zaključena fakulteta tudi ne bo dovolj.

StrokovnostDober trener je tisti, ki:

  • se nenehno izobražuje na domačih in mednarodnih izobraževanjih.
  • Se s trenerstvom ukvarja profesionalno, je to njegova služba in ne le hobi oz. dodatek k obstoječemu delu. Ali bi zaupali zdravniku, ki opravlja svojo službo kot hobi?
  • Ne zagovarja nobene izmeh številnih diet, »low fat« izdelkov, beljakov, soje, itn.
  • Zna prilagodit trening posameznikovemu stilu življenja in ne ponuja ene rešitve za vse.
  • Ne podpira pretiravanja oz. svojih varovancev ne žene preko zdravih meja. »No pain no gain« je daleč od resnice.
  • Zna svetovati glede prehranskih dodatkov in ti ne skuša prodati samo ene znamke, za katero dobi provizijo.
  • Ima rezultate, izvaja meritve in testiranja, postavlja realne cilje, zna prepoznati napačne gibalne vzorce in morebitne poškodbe.
  • Zna poslušati. Vsaka stranka mu je enako pomembna in ne le vir zaslužka.
  • Med treningom ne uporablja telefona je povsem osredotočen samo nate in ne na mlada dekleta ali fante, ki v tem času trenirajo.

Nenazadnje so pomembna tudi leta izkušenj s strankami. Bodimo iskreni – tudi devičnik te ne more kaj dosti naučiti o seksu 🙂