Če želite, da vaše telo postane ˝peč˝, ki kuri maščobe, potem je pomembno, da razmislite o nekaterih dodatkih, ki so potrebni za najboljše rezultate. Za vse tiste, ki pričakujete, da boste v tem članku našli ime tablete ali preparata, s pomočjo katerega boste izgubili odvečno maščobo, ki ne povzročijo resnih posledic vašemu zdravju, naj vas že na začetku razočaram, da le ta ne obstaja.

Kljub temu, da vam bodo omenjeni dodatki v članku pomagali izgubiti maščobo pa boste najboljše rezultate dosegli, če se boste posluževali treninga z utežmi, bili redno aktivni, dovolj spali in imeli kvaliteten plan prehrane s ključnimi dodatki k prehrani. Izredno težko je s treningom nadomestiti slabo prehrano in nemogoče je nadomestiti  slabo sestavljen jedilnik z dodatki k prehrani.

Fitness couple poses in studio - fit man and woman

Namen dodatkov k prehrani je nadomestiti hranila, ki jih v današnjem času primanjkuje tudi v najkvalitetnejši hrani, hkrati pa pomagajo telesu da:

  1. Porablja maščobo, ki se je nabrala v telesu kot gorivo
  2. Izboljšujejo inzulinsko občutljivost (če je vaša inzulinska občutljivost dobra, se hrana v vašem telesu najverjetneje skladišči v mišicah, če je slaba, se hrana skladišči v mastnem tkivu)
  3. Izboljšujejo sintezo beljakovin
  4. Skrbijo za optimalen nivo hormonov, ki sodelujejo pri izgubi maščobe

1. Zagotovite telesu dovolj omega-3 maščob

Omega-3 maščobe najdemo v morski hrani in v manjših količinah v ekološkem mesu. Kljub temu, s tako hrano težko zadostimo dnevnim potrebam. Dodajanje visokokvalitetnih omega-3 maščob k prehrani, bo pomagalo, da zagotovimo telesu zadostne količine omenjenih maščob.

Omega-3 maščobe so pomembne zato, ker je človeška celica sestavljena iz dveh plasti lipidov (maščob). Iz kakšnih lipidov bo celica oz. celična membrana sestavljena (zdrave ali nezdrave maščobe), je odvisno od tega kaj jemo. Če bodo celično membrano sestavljale zdrave maščobe, bodo bolj občutljive na inzulin, kar je ključnega pomena za dober metabolizem in tvorjenje energije v telesu (kurjenje maščob). Celice, ki so grajene iz nezdravih maščob povzročajo večjo odpornost na inzulin, kar vodi k pospešenemu pridobivanju maščobnega tkiva in k tveganju da zbolite za sladkorno boleznijo.

2. Uživajte probiotike

Z dodajanjem probiotikov k vaši prehrani boste lažje izgubili maščobo okoli trebuha, bolje se boste počutili in imeli več energije.

V kolikor naš prebavni trakt ni zdrav in ne deluje optimalno, bomo zelo težko izgubili maščobo. Več kot polovica nevrotransmiterjev, ki pošiljajo sporočila od  možganov do celic in hormonskih receptorjev, nastane v prebavnem traktu. Če naše črevesje ni zdravo, bo le-to negativno vplivalo na izločanje nevrotransmiterjev, kar bo pripeljalo do zmanjšanih kognitivnih funkcij, slabšega razpoloženja, depresivnega počutja in znižane motivacije za delo. Z negativnim pogledom na življenje in pomanjkanjem energije bomo manj motivirani za vadbo in s tem bolj oddaljeni od željenih ciljev.

kefir-milk

Z dodajanjem probiotikov se bodo naši nevrotransmiterji optimalno izločali, posledično bo naš metabolizem veliko bolj učinkovit, saj se bodo hranila, ki jih vnašamo v telo, veliko bolj učinkovito absorbirala in kar je najpomembneje, znižal se nam bo nivo kortizola.

3. Zagotovite telesu dovolj beljakovin

Privoščite si beljakovinski obrok z zdravimi maščobami. S tem boste zagotovili stalen nivo krvnega sladkorja. V nasprotju nam visoko hidratni obrok (kosmiči, banana, pomarančni sok,…) izzove velik inzulinski odziv, ter dvigne nivo serotonina in zaradi tega se bomo čez nekaj časa počutili utrujeni in brez energije.

Raziskave navajajo, da uživanje večjih količin visokokvalitetnih beljakovin večkrat dnevno, pripomore k nižjemu odstotku telesne maščobe. Hrana bogata z beljakovinami in zdravimi maščobami nam pomaga, da zaužijemo manj ogljikovih hidratov, predvsem predelanih, ki so eden izmed glavnih krivcev pri pridobivanju odvečne telesne mase. Telo tudi porabi več kalorij za prebavo beljakovin kot za prebavo (predelanih) ogljikovih hidratov.

Najhitrejše in zdrave rezultate boste dosegli, če boste uživali visokokvalitetne živalske beljakovine, saj so le te sitostne in vsebujejo karnitin, kreatin, ter karnozin, ki pripomorejo k boljši telesni sestavi in boljši zmogljivosti na treningu. Zraven tega, uživajte beljakovine (whey-sirotka) takoj po treningu. Sirotkine beljakovine so najboljši dodatek, ki jih lahko zaužijete takoj po treningu. S tem boste povečali dnevni beljakovinski vnos in telo se vam bo hitreje regeneriralo od napornega treninga.

4. Zaužijte dovolj cinka, magnezija in D vitamina

Zgoraj omenjeni minerali so izjemno pomembni pri izgubi maščobe. V kolikor vam primanjkuje le eden od njih, bo izgubljanje maščobe upočasnjeno.

Zadostne količine D vitamina pospešujejo kurjenje maščob. Prav tako zavira izločanje encima, ki povzroča nabiranje maščobe v telesu. Višji nivo vitamina D v telesu zavira lakoto in izboljšuje inzulinsko občutljivost. Priporočena raven je nekje med 50-70 ng/ml.

Magnezij prav tako izboljšuje inzulinsko občutljivost. Raziskave navajajo povezavo med visokim nivojem magnezija v telesu in nižjim odstotkom maščobe. Pripomore k boljšemu spancu, fizičnih zmogljivostih, boljšemu srčno-žilnemu zdravju in zmanjšanju nivoja kortizola v telesu. Priporočena raven je nekje med 300-400 mg.

Cink je zelo pomemben za normalno delovanje inzulina in razstrupljanju telesa. Prav tako izboljšuje možganske funkcije, zdravje srca in preprečuje nekatere vrste raka.

5. Pri razstrupljanju si pomagajte z B vitaminom in metiliranim folatom

B vitamini igrajo izredno pomembno vlogo pri razstrupljanju telesa in zmanjševanju odstotka maščobe v telesu. Čeprav obstaja veliko hranil, ki pomagajo kuriti maščobo – karnitin, taurin, zeleni čaj, kava, božja rutica, ne boste z njimi dosegli željenih rezultatov, če bodo nivoji B vitaminov prenizki.

Pomembni so pri izločanju strupov, ki jih prejmemo iz okolja in zniževanju presežkov hormonov, kot je na primer estrogen. B6, B12 in B9 učinkovito znižujejo njegove nivoje in s tem pripomorejo k nižjemu odstotku maščobe. Vemo, da višji kot so nivoji estrogena v telesu, večja je možnost, da bomo imeli višji odstotek maščobe. Na drugi strani, manj kot imamo maščobe, nižji nivo ima naše telo encima aromataze, ki spreminja testosteron v estrogen.

S tem ko boste zagotovili telesu dovolj B vitamina, bodo tudi zeleni čaj, alfa lipoična kislina in magnezij veliko učinkovitejši. Za optimalne rezultate uživajte B kompleks, ki vsebuje metiliran B9.

Vaš trener,

Klemen Breže

Viri:

Loenneke, J. Wilson, J. Quality Protein Intake is Ineversely Related with Abdominal Fat. Nutrition and Metabolism. 2012.9(5).

Qin, L., Xun, P., Bujnowski, D., Daviglus, M., Van Horn, L., Stamler, J., He, K. Higher Branched-chain Amino Acid Intake is Associated with a Lower Prevelance of Being Overweight or Obese in Middle East Asian and Western Adults. The Journal of Nutrition 2010. 141(2), 249-254.

Soares, M., Murhadi, L. Mechanistic Roles of Calcium and Vitamin D in the regulation of Body Weight. Obesity Review. 2012.

Prasad, Ananda. Zinc Deficiency. British Medical Journal. 2003. 326, 409-410.

Poliquin, C. (2012). Loose Weight for Summer. Pridobljeno 3.5.2014 iz www.http://main.poliquingroup.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/864/Lose_Weight_For_Summer_Top_Five_Supplementation_Ti.aspx

Kadooka, J., Sato, M. Regulation of Abdominal Adiposity by Probiotics (Lactobactilus Gasseri SBT2055) in Adults with Obese Tendencies in a Randomized Controlled Trial. European Journal of Clinical Nutrition. 2010. 64, 636-643.