Kako se uspešno držati novoletnih zaobljub in zares doseči zastavljene cilje

Krepko smo zakorakali v novo leto – (pre)natrpani fitnes centri, telovadnice in dvorane za skupinske vadbe, kjer se ljudje zagnano potijo, kot da trenirajo za naslednje Olimpijske igre, pokajo po šivih. Eden izmed razlogov za tak pojav, so zagotovo novoletne zaobljube: ˝shujšal bom˝, ˝z novim letom začnem bolj zdravo živet˝, ˝konec je s cukrom, jutri začnem trenirat.˝ Vse lepo in prav, a kaj, ko ta zagnanost po navadi že z naslednjim mesecem vidno upade. Nove 'Najkice', ki si jih kupil(a) pa končajo na dnu omare. Če želiš, da si med tistimi, ki dejansko izpolnijo novoletne zaobljube, beri dalje.

1. Pomembnost čustvenega naboja – tehnika 5-ih ZAKAJ-ev
Najpomembnejši in pogosto spregledan dejavnik zakaj zaobljube ostanejo samo želje, napisane na list papirja, je čustven naboj. Veš, da bi se bilo zdravo več gibati, prav tako ti je jasno, da moraš spremeniti svoje prehranjevalne navade, vendar to, da veš kaj storiti, še ne pomeni, da boš na dolgi rok tudi uspešen. Pomembno je torej, da najdeš svoj ZAKAJ želiš nekaj doseči. Močnejši kot bo razlog, večja je verjetnost, da ti bo dejansko uspelo. Če meniš, da tvoj ZAKAJ ni dovolj prepričljiv, obstaja tehnika petih ZAKAJEV, ki ti lahko pomagajo, da bo tvoj razlog tako močan, da te
nič na svetu ne bo odvrnilo do željenega cilja. Vse kar moraš narediti je, da se malo pogovoriš s samim seboj.

Primer:
1. Zakaj si želim bolj zdravo živeti?
˝Zato, ker bom zraven boljšega počutja tudi izgubil(a) odvečne kilograme.˝

2. Zakaj želim izgubiti odvečne kilograme?
˝Zato, ker mislim, da bom tako boljše izgledal(a).˝

3. Zakaj si želim boljše izgledati?
˝Ker bo boljši izgled pripomogel k izgradnji boljšega mnenja o sebi.˝

4. Zakaj je pomembno, da imam boljše mnenje o sebi?
˝Zato, ker bom bolj samozavesten(a).˝

5. Zakaj želim biti bolj samozavesten(a)?
˝Zato, ker bom lahko tako zgradil(a) boljše odnose med ljudmi.˝
Okej, sedaj imaš svoj ZAKAJ in si na dobri poti, da ne boš odnehal(a) še preden
zacvetijo prvi zvončki.

2. Konkretiziraj svoje cilje

Pomembno je, da si pri ciljih, ki jih želiš doseči, čim bolj konkreten/na. To, da želiš zdravo živeti, je zelo široko zastavljen cilj. Dobro je, da cilj definiraš s številkami, tako
da je merljiv, saj boš tako vedel/a, kako napreduješ, npr.: ˝trenirala bom 3x tedensko po eno uro˝, ˝spal bom 8 ur na dan.˝ Seveda, teh ciljev naj ne bo preveč (največ 3). S prevelikim številom ciljev namreč tvegaš, da svojo energijo razpršiš na preveč različnih področij. Tako motivacija upade, zastavljene cilje pa na žalost opustiš. Začni z majhnimi koraki, manj kot si zmožen/a. Začetne majhne zmage, ti bodo dale dodatno motivacijo in zagon za vnaprej.

3. Naredi si plan

Na poti pri doseganju cilja si naredi plan, kako ga boš dosegel/a. Tako se ga boš lažje držal/a in če te slučajno zanese, se boš lažje vrnil/a na zastavljeno pot. Če misliš, da si premalo samodiscipliniran, najdi nekoga, ki ima podobne zaobljube, saj bosta lahko drug drugega motivirala, če boš želel/a odnehati. Okolje, tvoji bližnji in prijatelji, so lahko pomemben dejavnik pri doseganju tvojih ciljev. Povej jim o svojih zaobljubah, prosi jih naj te spodbujajo ali ˝brcnejo v rit ˝, ko/če boš iskal/a izgovor.

4. Nagradi se

Vsekakor bo možnost uspeha večja, če boš našel/a aktivnost v kateri uživaš in se vsake toliko časa nagradil/a. Seveda pa naj bo nagrada: a) v skladu s tvojimi dosežki. To, da si naredil/a 5 počepov, še ne pomeni, da se lahko nagradiš s polkilsko Milko, in b) takšna, da te bo spodbudila k nadaljevanju in ne bo v nasprotju s tvojimi cilji. Če želiš shujšati in se boš vsakič nagradil s tortico Sacher, si boš naredil medvedjo uslugo. V novem letu ti želim neizčrpno vztrajnost, veselje do gibanja, srečo ob vsakem doseženem mejniku in čim več izpolnjenih zaobljub. Se vidimo na treningu!