Spadate med tiste, ki pred službo tečejo na Pohorje, opazujejo sončni vzhod s sobnega kolesa in jih ob prvem zvoku budilke kar vrže iz postelje? Ali pa gojite ljubosumno zamero do »jutranjih ljudi«, ker sami brez skodelice kave niste sposobni najti zobne ščetke v kopalnici?

Veliko ljudi pravi, da jim jutranji trening da energijo za prihajajoči dan, požene kri po žilah in jih nasploh prebudi. V teoriji se sliši super zdravo in to počnejo vsi lepi in fit ljudje v holivudskih filmih. Potrebno pa se je zavedati, da je odgovor na to, ali je takšna vadba dobra ali ne, odvisen od prepleta številnih dejavnikov.

Med najpomembnejše spadajo vaše počutje, cilji, zdravstveno stanje, prehrana in režim treningov. Preprosto povedano: če nekaj delate na silo, rezultatov ne bo, pa še motivacija vas bo zapustila hitreje kot Taylor Swift najnovejšega fanta. Če se torej nikakor ne morete sprijazniti z mislijo na jutranji trening, ta preprosto ni za vas. Stres namreč dvigne nivo hormona kortizola, ki se maščuje z razgradnjo mišičnega tkiva. Porušili boste tudi ravnovesje inzulina in končali še bolj utrujeni kot pred vadbo. Če pa je vaša mantra, da brez jutranjega kardia ni dobrega dneva, pa hitro obut superge!

Kaj pa pravijo raziskave? Vsi vemo (in smo, priznajmo, verjetno preizkusili na lastni koži), da trening s prepolnim želodcem ni najboljša odločitev. A izkaže se, da prazen želodec ni kaj dosti v prednosti. Raziskovalci so prišli do zaključka, da ni pomembnejših razlik v porabi kalorij pri treningu na tešče. Ravno obratno: če nismo tešči, porabimo več energije. Ste se ob obupanem gonjenju kolesa tolažili, da jutranji trening vsaj potlači apetit? Tudi to ne drži. Res je sicer, da tekom treninga na tešče telo porablja več telesnih maščob, a zato kasneje v dnevu porabi več ogljikovih hidratov in manj maščob.

Odločitev je torej v vaših rokah. Jutranjemu treningu dajte priložnost, a poslušajte svoje telo in se odločite glede na to, kaj vam sporoča. Kaj vas bo jutri pospremilo v nov dan: kava ali kardio? 🙂

(P)ostanite fit in zdravi,

Klemen

Viri:

Mitchel, N. (2015). Early Morning Cardio – Yes or No. Pridobljeno 9.3.2016 iz https://upfitness.com/en/article_posts/working/cardio/early-morning-cardio-yes-no

Thibaudeau, C.(2016). Fasted Carido Eats Muscle. Pridobljeno 22.10.2016 iz https://www.t-nation.com/training/fasted-cardio-eats-muscle.

Trapp, E. (2008). The Effects of High Intensity Intermittent Exercise Training on Fat Loss and Fasting Insulin. 32(4), 684-691.

Tremblay, A. (1994). Impacts of Exercise Intensity on Body Fatnes and Skeletal Muscle Metabolism. 43(7), 814-818