Novo leto je tukaj in kot zmeraj je s seboj pripeljalo zveste spremljevalce – novoletne zaobljube. Njihov vpliv bo kaj kmalu viden v prenatrpanih fitnes centrih, telovadnicah in dvoranah za skupinske vadbe, kjer se bodo ljudje zagnano potili,  kot da trenirajo za naslednje Olimpijske igre. A kaj, ko ta začetna vnema običajno ne zdrži niti en mesec, nove Najkice pa končajo na dnu omare. Vendar pa ni treba, da je tako – če se le zadeve lotimo nekoliko bolj premišljeno. Tukaj je pet namigov, kako ohraniti začetno zagnanost in jo spremeniti v dolgoročno navado:

  1. Začnite postopoma. Naredite manj, kot ste zmožni. Tako boste motivirani, da se že naslednji dan vrnete na trening. Telesa ne boste preoblikovali v enem tednu, zato ne pretiravajte že na začetku. Kaznoval vas bo ˝muskelfiber˝, ki bo poskrbel, da bo muka že preprosta hoja po stopnicah, kaj šele resnejši trening. Prvi treningi naj bodo lažji in krajši, da se telo privadi na vadbo. Čez čas postopoma povečajte intenzivnost (in vaje) do te mere, da vam bo vsak trening predstavljal izziv in se ne boste pričeli dolgočasiti.
  2. Naredite si načrt. Če boste brezciljno tavali po fitnesu in naključno izbirali vaje kot iz ruskega bifeja, je zelo verjetno, da ne boste dosegli željenih rezultatov. Postavite si (realne) cilje, sestavite program (če ne veste kako, najamite trenerja), ki je v skladu z vašimi cilji, in mu sledite. Če boste opazili, da niste dosegli željenih rezultatov, ne obupajte. Poskusiti in spodleteti je sestavni del vsake zgodbe o uspehu, zato razmislite, kje ste ga biksali , spremenite program, in nadaljujte.
  3. Ko izvajate vaje, ne iščite bližnjic – pravilna tehnika je namreč ključnega pomena za uspeh. Slaba tehnika prinaša slabe rezultate in kar je najpomembneje, obstaja velika možnost poškodb. Kombinacija obojega pa nam lahko zmanjša motivacijo do te mere, da na koncu obupani pošljemo vse skupaj tja, kjer nikoli ne posije sonce.
  4. Sestavite si program, ki bo ustrezal vašemu življenjskemu slogu in ki se ga boste lahko redno držali daljše časovno obdobje. Če se vam niti ne sanja, kako se lotiti zadeve, se posvetujte z ustrezno izobraženim trenerjem ali si oglejte kakšen posnetek na spletu, ki razloži, kako pravilno izvajati vaje. Obstaja kar nekaj dobrih spletnih strani.
  5. Nagradite se. Seveda pa naj bo nagrada: a) v skladu z vašimi dosežki. To, da ste naredili 5 počepov, še ne pomeni, da se lahko nagradite s polkilsko Milko, in b) takšna, da vas bo spodbudila k nadaljevanju in ne bo v nasprotju z vašimi cilji. Če želite shujšati in se boste vsakič nagradili s tortico Sacher, si boste naredili medvedjo uslugo.

V novem letu vam želim neizčrpno vztrajnost, veselje do gibanja, srečo ob vsakem doseženem mejniku in čim več izpolnjenih zaobljub. Se vidimo na treningu!

(P)ostanite fit in zdravi,

Klemen