Ste tudi vi ˝sugar junkie˝ oz. eden tistih, ki se ne more upreti skušnjavi sladke čokolade? V tem primeru vam priporočam, da sežete po temni čokoladi. V kolikor ste prej uživali veliko bolj nezdravo, mlečno čokolado, bo morda na začetku vaše reakcija: ˝fuuuj, to si sploh ne zasluži imena čokolada˝. Vendar je ravno nasprotno. Temna čokolada, z vsaj 75 % kakavovih delcev, je veliko bolj čokolada kot pa njena mlečna različica. Sčasoma se boste tudi privadili na ˝grenkobo˝ in spoznali boste, da vam ˝nova sladica˝ prinaša prav takšno zadovoljstvo kot stara, hkrati pa boste storili veliko dobrega za svoje zdravje.

Dark chocolate


Zakladnica antioksidantov

Znano je, da temna čokolada vsebuje veliko snovi, ki pozitivno vplivajo na človeško telo in počutje. Vsebuje več antioksidantov (flavonoidov in polifenolov) kot borovnice ali acai jagode, ti pa zmanjšujejo vnetja v telesu, upočasnjujejo staranje in izboljšujejo zdravje. Paziti moramo, da uživamo čokolado z vsaj 75 % kakavovih delcev, brez umetnih dodatkov in arom, saj so ti zdravju škodljivi.

Izboljšuje zdravje srca in ožilja

Študije ugotavljajo, da lahko zgoraj omenjeni antioksidanti povečajo pretok krvi v telesu, kar lahko izboljša vaše sposobnosti na treningu, hkrati pa pospeši regeneracijo telesa po njem. Čeprav še ni stoodstotno dokazano, so si znanstveniki vedno bolj enotni, da aktivne snovi v kakavovih zrnih zmanjšujejo bolečine v mišicah po treningu (musklfiber).

Uživanje temne čokolade (rebro ali dve dnevno) znižuje krvni pritisk, dviguje HDL (˝zdrav holesterol˝), preprečuje nastajanje krvnih strdkov in ateroskleroze, ki lahko povzroči infarkt ali možgansko kap.

Skrbi za boljše delovanje možganov

Temna čokolada vsebuje teobromin in kofein v manjših količinah. Slednja izboljšujeta kognitivno funkcijo in ščitita pred nevrodegenerativnimi spremembami možganov (Alzheimerjeva bolezen). Vsebuje tudi feniletilamin, ki spodbuja nastajanje endorfina, hormona sreče. S tem, ko se sladkate, a hkrati veste, da ne škodujete telesu, ne boste imeli občutka krivde, kot bi ga imeli ob uživanju, na primer, najcenejšega sladoleda iz veleblagovnice.

Zmanjšuje inzulinsko odpornost

Flavonoidi v temni čokoladi zmanjšujejo inzulinsko odpornost in tako ščitijo pred nastankom diabetesa tipa 2. Temna čokolada ima nizek glikemični indeks in zato ne povzroča velikih nihanj krvnega sladkorja. Tako v vas ne bo spodbudila želje po kalorični hrani kot druge nezdrave sladice.

Kljub vsem zdravilnim lastnostim pa moramo paziti, da je ne zaužijemo preveč. Polovica 100 gramske temne čokolade ima približno 300 kalorij. Zato naj bo vodilo: nekaj koščkov vsakih nekaj dni! Zavedati se moramo, da je za zdravje potrebno storiti veliko več in da samo zaradi uživanja temne čokolade, ne bomo bolj zdravi. Saj veste, en zdrav obrok nas ne bo ozdravil, prav tako nam en nezdrav obrok ne bo uničil zdravja. Svoje navade spremenite tako, da čim bolj zmanjšate negativne dejavnike na telo.

Vaš trener,

Klemen Breže

 

Viri:

Akyol, A., idr. Β-Glucan and Dark Chocolate: a randomized crossover study on short-term satiety and energy intake. Nutrients. 2014. 6(9), 3863-3877.

Buijsse, B., idr. Cocoa intake, Blood Pressure, and Cardiovascular Mortality: The Zutphen Elderly Study. Archives of Internal Medicine. 2006. 166(4), 411-417.

Crozier, S., idr. Cacao Seeds are a ˝Super Fruit˝. A comparative Analysis of VArious Fruit Powders and Products. Chemistry Central Journal. 2011. 5(5).

Cuenca-Garcia, M., idr. Association Between Chocolate Consumption and Fatness in European Adolescents. Nutrients. 2014. 30(2), 236-239.

Matsumoto, C., idr. Chocolate Consumption and Risk of Diabetes Mellitus in the Physicians’ HealthStudy. 2015. 101(2): 362-7

Poliquin, C., (2015). Pridobljeno 3.3.2016 iz http://main.poliquingroup.com/Tips/tabid/130/EntryId/2322/Ten-Incredible-Benefits-of-Dark-Chocolate.aspx